Anti-reclame-app spaart kool en geit

André Kesseler

05 februari 2011 13:00

Ook zo’n hekel aan die @#$*&%@$! pop-up-schermpjes en advertenties? Readability haalt ze voor je weg, maar vergeet website-exploitanten daarbij niet.

De applicatie Readability is voornamelijk ontwikkeld om de leesbaarheid van onlineartikelen te bevorderen. Dat gebeurt door niet ter zake doende troep als banners en pop-ups uit de webpagina’s te slopen.

De app werd al in 2009 gelanceerd en wint sindsdien snel aan populariteit. Apple maakte hem bijvoorbeeld onderdeel van de Safaribrowser, Amazon gebruikt hem in de e-reader Kindle, en verschillende softwareproducenten integreerden hem in een eigen app voor mobiele telefonie.

Daar worden de reclamejongens natuurlijk niet blij van en daarom kozen de makers van Readability voor een interessante oplossing. Ze vragen minimaal 5 dollar per maand voor de applicatie en 70 procent van dat bedrag spelen ze door naar webpage-eigenaren. Dus als je als app-abonnee een regelmatige bezoeker bent van pak-em-beet perezhilton.com of The Wall Street Journal, dan berekent Readability welk percentage van je abonnementsgeld naar die site toe gaat. Kool en geit, iedereen blij.

Bronnen: The New York Times

Beeld: perezhilton.com



De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."








Meer Nieuws