De verleidingstactieken van een online casino

KIJK-redactie

2021-01-29 19:03:00

gokken online casino

[ADVERTORIAL]

Hoe verleidt een online casino jou om bij hen te spelen en te blijven spelen? Hoe past een casino de tactieken via webcam aan? Wij zochten het uit.

Er komen steeds meer online casino’s. Het wordt voor hen dus steeds belangrijker om klanten te trekken en vast te houden. Hoe doen zij dat eigenlijk? Wij bekijken hoe online casino’s jou verleiden om bij hen te spelen.

Hoe verleiden online casino’s jou om te spelen?

Als een online casino wil dat je bij hen speelt, moet je tegenwoordig van goede huize komen. Online gokken is namelijk enorm populair en dat betekent dat er steeds meer online casino’s verschijnen. Om klanten te vinden en te houden zullen ze dus innovatief moeten zijn. Hiervoor hebben ze vijf tactieken tot hun beschikking. Wij zetten ze op een rij.

Online casino’s lokken klanten naar hun site: freebies en garanties

Om de klant trouw te maken aan een online casino moet het hem of haar natuurlijk eerst naar de site lokken. Dit kan op twee manieren. Allereerst door betrouwbaarheid uit te stralen. Online casino’s zijn immers uit op het geld uit jouw zak. Ze zullen dus proberen om je met het online benoemen van vergunningen, garanderen van snelle uitbetaling en het tonen van gunstige beoordelingen jou te beïnvloeden om voor hen te kiezen.

Daarnaast zijn er natuurlijk de ‘weggevertjes’. Een gratis welkomstbonus die kan variëren van een paar tientjes tot honderden euro’s. En ook gratis spins op de slotmachine moeten je lekker maken. Bovendien bouwt men zo de trigger in om ervoor te zorgen dat je ook daadwerkelijk gaat spelen.

Hoe online casino’s klanten op de site krijgen en houden

Nu is het bieden van welkomstbonussen etc. ook al niet uniek meer. Om jou voor hen te laten kiezen, zetten casino’s in op kleurgebruik. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat iedere kleur een eigen uitwerking op het brein heeft. Zo associeert men de kleur geel met ‘winnen’, oranje met ‘aansporing’ en groen met ‘rijkdom’ en ‘ vertrouwen’. Hiermee kun je dus als online casino een consistent kleurenbeeld gebruiken. Verder is bijvoorbeeld een groene button, om een welkomstbonus te incasseren, erg effectief. Roze, dat staat voor ‘vrouwelijkheid’ en ‘romantiek’, zie je dan weer veel minder.

Hoe houd je als online casino de klant op de site?

Als de klant eenmaal op de site is, wil het online casino natuurlijk dat hij zo lang mogelijk blijft en zo veel mogelijk speelt. De manier waarop je jouw aanbod en mededelingen op de website presenteert blijkt daarbij belangrijk. Zo blijkt dat gebruikers van webpagina’s zo’n pagina niet lezen, maar scannen.

Dit doen zij (uitgaande van de Europese leeswijze) meestal in een F-vorming patroon, waarbij zij linksboven beginnen. Ook online krantenlezers blijken te scannen, maar zij doen dat vooral in een zigzag-patroon, waarbij ze ook linksboven beginnen. Zo’n scan duurt gemiddeld tien seconden. Verder blijkt dat een bezoeker in zo’n scan vooral getriggerd wordt door bepaalde woorden, de zogenaamde ‘powerwoorden’ en afwijkingen in het patroon, waaronder andere kleuren, foto’s of afwijkende lettertypes.

Als je als online casino op wilt vallen, maak je hier dus optimaal gebruik van door op strategische plekken tekstkaders in afwijkende kleuren te gebruiken. De kans is groot dat de klant dan klikt en weer verder op onderzoek gaat in het online casino.

Het geluid is ook een trigger die online casino’s gebruiken

In een fysiek casino ontkom je niet aan het geluid van rollende rouletteballetjes, rinkelende jackpots en andere geluiden van ‘winnaars’. Deze speelt men hard af om extra op te vallen. Online heeft men dezelfde geluidseffecten, zoals het ‘vallen’ van de rollen van slotmachines of een alert als de jackpot valt. Deze geluiden triggeren jouw brein en zorgen ervoor dat je, deels onbewust, ontvankelijker wordt om te gokken.

De revolutie die alles gaat veranderen: het online live casino

Al deze verleidingstactieken werken, maar een nieuwe trend gaat de mogelijkheden voor online casino’s veranderen. Deze trend is het online live casino. In dit online casino kun je het casino via webcam en microfoon live bezoeken via internet. Deze nieuwe mogelijkheid tot interactie zal ongetwijfeld nieuwe mogelijkheden tot verleiding brengen.




Podcast KIJK en luister via JUKE







Meer Advertorial

Nieuwste editie

Met onder andere: Vliegende auto's - Leven na corona - Naaldloze injecties