Boek: Bizar universum

kijkmagazine

2015-11-27 16:00:26

Drie sterren voor dit boek dat genoeg intrigerende verhalen over ons universum bevat, maar toch wat rammelende puntjes kent.

In Bizar universum hangt David Seargent niet alleen het standaardverhaal op over ons heelal, maar behandelt hij ook de nodige
obscuurdere kosmologische theorieën uit heden en verleden. Dat maakt het boek op zich tot een geschikte aanvulling op de sterrenkundeplank van je boekenkast.

Bizar universumEen paar puntjes staan een score van vier sterren echter in de weg. Ten eerste is wat natuurkundige en zelfs filosofische achtergrondkennis wel een pre. Ten tweede gooit Seargent er halverwege het boek ineens een wat rammelend godsbewijs tussendoor; iets wat niet iedereen zal weten te waarderen. En tot slot is het boek in de Nederlandse uitvoering nogal prijzig. Goed, je krijgt dan wel een flinke, geïllustreerde hardcover – maar helaas wordt het beeldmateriaal zelden ingezet om de tekst écht te verhelderen.

*** | 228 pagina’s | €42,50