Dierentuinen doen aan ‘rebranding’

Naomi Vreeburg

16-05-2018 08:59:03

dierentuinen

Hier moeten we om gieren: dierentuinen geven diersoorten een andere, meer expliciete, naam.

Weleens van rebranding gehoord? Dit is een marketingterm waarbij al bestaande of nieuwe producten een naam krijgen om ze een ander of nieuw imago te geven. Dit proces zul je niet heel snel bij dierentuinen verwachten, maar toch gebeurt dat momenteel wel. Onder de hashtag ‘rebrand a species’ geven ze de dieren een andere naam.

En je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat dit soms hilarisch kan uitpakken. Toch hebben we een paar voorbeelden voor je op een rijtje gezet die wij bijzonder leuk vinden:

Bronnen: Earther, IFL Science

Lees ook:

KIJK 5/2018Ben je geïnteresseerd in de wereld van wetenschap & technologie en wil je hier graag meer over lezen? Bestel dan hier ons nieuwste nummer. Abonnee worden? Dat kan hier!



Podcast KIJK en luister via JUKE







Meer Foto's

NIEUW!

Voor deze special hebben we de beste verhalen uit de eerste tien jaar van KIJK uit de archieven opgeduikeld om antwoord te kunnen geven op de vraag: Wat is er veranderd tussen vroeger en nu?