Nu in de winkel: KIJK 1/2017!

Naomi Vreeburg

15 december 2016 09:00

KIJK 1

Vanaf vandaag is de nieuwste editie van KIJK in de schappen te vinden. Of op je deurmat natuurlijk! Met in de hoofdrol: de intrigerende ijsmanen van Jupiter.

Als je het hebt over plekken waar buitenaards leven kan voorkomen, denk je niet gelijk aan de vrieskou rond Jupiter. Maar dan reken je buiten een aantal manen van de gasplaneet. Die herbergen namelijk onder hun ijzige oppervlak oceanen van vloeibaar water, met daarin misschien bacteriën. Reden voor zowel de ESA als de NASA om onbemande missies die kant op te sturen. Sterrenkundige Lucas Ellerbroek schrijft hierover in KIJK 1/2017.

Meer in dit nummer:

KIJK 1/2017 ligt in de winkel tot en met 18 januari voor 5,95 euro. Je kunt het nummer ook online bestellen – zonder verzendkosten. Lees je het blad liever op je tablet? Dat kan met de apps Tijdschrift.nl en Magzine.nu.

Beeld (cover): NASA, iStock/Getty Images, Rob Stevens