KIJK 9/2014: waarom we grote merken niet vertrouwen

kijkmagazine

2014-07-09 16:00:58

Monstermerken - header

Gisteren is de volgende KIJK naar de drukker gegaan. Met als coveronderwerp: monstermerken.

Facebook spuugt op onze privacy, Shell lacht om het milieu, McDonald’s verkoopt eetbaar plastic, H&M roept op tot anorexia en Google wil wereldheerschappij. De kritiek die grote merken te verstouwen krijgen, is bepaald niet mild – en lang niet altijd terecht. Waarom koesteren we zoveel wantrouwen richting bedrijven, zo gauw ze het formaatje ‘middelgroot’ overstijgen? Rik Peters vertelt het ons in het coverartikel van KIJK 9/2014.

Cover KIJK 9/2014Verder onder meer in dit nummer:

  • Hoe zou de wereld eruit zien als we vakantie afschaffen?
  • Wat robots kunnen leren van insecten
  • Uitgestorven diersoorten terughalen is misschien binnenkort mogelijk – maar is het verstandig?
  • Hoe een squadron zwarte vliegers het ongelijk van Amerika’s racisme bewees

KIJK 9/2014 verschijnt op 24 juli. Houd deze site in de gaten voor voorproefjes van de artikelen en rubrieken uit dit nummer!

Beeld: Marco Lap










Meer Nieuws

tijdelijk Gratis verzending

We begrijpen dat je niet staat te springen om nu naar de supermarkt te gaan om een exemplaar van KIJK uit de schappen te grissen. Bestel onze edities online en met kortingscode GRATIS betaal je géén verzendkosten.