Bekijk deze buitenaardse vakantiebestemmingen

Naomi Vreeburg

13 februari 2016 13:00

Deze mooie posters prijzen verre planeten en manen aan als ideale vakantiebestemmingen.

Een huwelijksreisje naar Venus of een gezinsvakantie naar Mars? We kunnen er nu alleen nog maar over dromen. Om dat soort fantasieën nog wat meer aan te wakkeren, heeft de NASA prachtige retro-posters voor ruimtetoerisme laten maken onder de titel ‘Visions of the Future’. Bewonder de exemplaren hieronder. (Klik op de afbeelding voor een grotere versie.)

Titan

Op Titan, de grootste maan van planeet Saturnus, zijn oceanen te vinden gevuld met vloeibaar methaan en ethaan. Dat vraagt om een boottochtje.

Kepler 16b draait op twee sterren, wat betekent dat er twee lichtbronnen zijn en je meerdere schaduwen hebt op je vakantieplekje.

Kepler 16b draait om twee sterren, wat betekent dat er twee lichtbronnen zijn en je meerdere schaduwen hebt op je vakantieplekje.

Al eerder kondigde NASA aan graag een stad te bouwen van luchtschepen boven de wolken van Venus. Vanuit daar zou je de Mercuriusovergangen nauwlettend in de gaten kunnen houden.

Al eerder kondigde de NASA aan graag een stad te bouwen van luchtschepen boven de wolken van Venus. Vanuit daar zou je de Mercuriusovergangen nauwlettend in de gaten kunnen houden.

Een tripje naar PSO J318.5-22 is vrij uniek aangezien de planeet niet om een ster heen draait.

Op weg naar Jupiter? Maak dan nog even een korte tussenstop op Ceres. Onder deze dwergplaneet zou mogelijk een oceaan van vloeibaar water liggen. Kun je nog eventjes je flesje vullen.

De aurora’s op Jupiter zijn honderden malen krachtiger dan die op aarde. En de foto’s die je ervan zou kunnen schieten, misstaan niet in het vakantiealbum.

HD 40307g heeft een acht keer grotere massa dan de aarde waardoor de zwaartekracht enorm is.

Bestemming Saturnusmaan Enceladus? Vergeet dan niet een bezoekje te brengen aan de geisers die waterdamp en ijsdeeltjes uitspuwen.

Deze poster is een ode aan NASA’s Voyager. Twee ruimtevaartuigen die van planeet na planeet gingen door gebruik te maken van hun zwaartekracht. Als je op reis gaat met Voyager kun je zowel Jupiter als Saturnus, Uranus en Neptunus bezoeken in een rit.

Deze poster is een ode aan NASA’s Voyagersondes: twee ruimtevaartuigen die van planeet naar planeet gingen door gebruik te maken van hun zwaartekracht. Als je op reis gaat met Voyager kun je zowel Jupiter als Saturnus, Uranus en Neptunus bezoeken in één rit.

Onder het bevroren oppervlak van Europa, de maan van Jupiter, lijkt een enorme oceaan te zitten die leven zou kunnen bevatten. Prima bestemming voor een duikvakantie dus!

Onder het bevroren oppervlak van Europa, een van de grote manen van Jupiter, lijkt een enorme oceaan te zitten die leven zou kunnen bevatten. Prima bestemming voor een duikvakantie dus!

Groeten uit de eerste exoplaneet ooit ontdekt: 51 Pegasi B.

Groeten van de eerste exoplaneet ooit ontdekt: 51 Pegasi B.

Exoplaneet Kepler 186f, draait om een felrode ster. Als er planten op de exoplaneet voorkomen, zal de rode golflengte hun fotosynthese beïnvloeden. De gewassen zullen dan ook niet zo groen zijn als op aarde.

Exoplaneet Kepler 186f draait om een felrode ster. Als er planten op de exoplaneet zouden voorkomen, beïnvloedt de rode golflengte hun fotosynthese. De gewassen zullen dan ook niet zo groen zijn als op aarde.

En dan onze eigen, vertrouwde planeet waar je gewoon vrij kunt ademen.

En dan onze eigen, vertrouwde planeet, waar je gewoon vrij kunt ademen.

Poster bestellen? Dat kan hier. Liever zelf naar de copyshop op de hoek? Dan zijn hires-versies van de posters hier te downloaden.

Bron: JPL/NASA