App: Cosmic-Watch

kijkmagazine

01 februari 2016 11:00

Cosmic-Watch is absoluut een prachtige app, maar een kleine handleiding was geen overbodige luxe geweest.

Mooi is de app Cosmic-Watch zeker. In het midden van je tablet of smartphonescherm is de aarde afgebeeld, daaromheen is naar keuze een ring met de tijd en de seizoenen, de sterrenbeelden of de maanden en de dierenriem te zien. Daar kun je wat mee spelen; verder is het aardig om de tijd terug te spoelen naar bijvoorbeeld het moment van je geboorte, om te bekijken hoe aarde en hemel er toen bij stonden.

Helaas zal het daar voor de meeste mensen ook bij blijven. De app bevat namelijk geen uitleg die duidelijk maakt wat je er precies mee kan, en geen informatieve tekstjes over wat je op het scherm ziet. En dan is 3,99 euro voor the world’s first digital interactive astronomic time device in 3D toch wel een boel geld. Hoe mooi de app verder ook is.

** | Android, iOS | €3,99