‘Het is oké: je kunt het niet helpen’

VB

17 december 2010 13:00

Mooie ronde billen, een taille die perfect in verhouding staat met de heuppartij eronder, benen en haren graag lang (al mogen die haren zich dan weer niet op de benen bevinden), maar het allerbelangrijkste: het uithangbord van vrouwlief heb je graag in dubbel D. (Voor de mannen die niet weten hoe dat er precies uitziet: dat is meer dan twee flinke handen groot.)

Ik heb het over de perfecte vrouw die evolutionair is voorgeprogrammeerd in jouw brein, beste man. Nou niet tegensputteren, je kunt er niets aan doen: het is gewoon zo. En met deze KIJK heb je het wetenschappelijke excuus eindelijk in handen. Dus de volgende keer dat jij met je vriendin of vrouw over straat loopt, een prachtige dame jullie passeert, en jouw nek zo’n beetje een Exorcist-achtige U-bocht maakt om de deerne in kwestie na te staren; dan hoef jij je er niet meer voor te schamen. Het is oké: je kunt het niet helpen.

Jij bent (ik chargeer) als man nou eenmaal op deze aardkloot om je voort te planten. En wel graag zo snel mogelijk. Biologisch gezien zou jij elke vrouw die voldoet aan de tekenen van vruchtbaarheid (ze heeft geen hangborsten, heeft lang haar, spataderen zijn aan haar deur voorbij gegaan, is vrij van ongezond ogende pukkels, en *), het liefst meteen bespringen. Ware het niet dat je daardoor flink wordt gehinderd door De Beschaving. Strikt genomen is trouwen dan ook vloeken in de evolutiekerk.

Wel van groot nut hoor, dat trouwen. Wist je bijvoorbeeld dat je met je trouwring een bierflesje open kunt maken?

Maar goed, ik dwaal af. Ik wens je extra veel leesplezier toe. En doe je vriendin een lol: laat haar het artikel op pagina 14 van KIJK 1/2011 ook even lezen; dan valt ook voor haar veel op zijn plek.

*voel je vrij om aan te vullen