Filmpje: BICEP2-controverse in Lion King-stijl

kijkmagazine

05 maart 2015 13:00

The surface of light - header

In een a-cappella-versie van The circle of life legt een natuurkundige de BICEP2-controverse uit.

A Capella Science strikes again! De zingende theoretisch natuurkundige Timblais, die eerder al scoorde op YouTube met Rolling in the Higgs en Bohemiam gravity, neemt nu in The surface of light de BICEP2-controverse als onderwerp… op de wijs van Elton Johns The circle of life uit de Disneyfilm The lion king.

Kijk het filmpje en geniet van de tig keer overgedubde vocalen én Timblais’ uitleg van hét grote kosmologische nieuws van afgelopen jaar dat later onderuit werd gehaald. Inclusief een stukje dialoog tussen een plank (de Planck-satelliet dus) en een biceps-spier (het BICEP2-experiment):

De smaak te pakken gekregen? Bekijk ook Rolling in the Higgs, op de wijs van Adele’s Rolling in the deep, en Bohemian gravity, over snaartheorie, met een glansrol voor Timblais’ Einstein-sokpop.

Oh, en er is ook nog een live-versie van The surface of light:

Beeld: Timblais/YouTube