KIJK 3/2015 verschenen!

Naomi Vreeburg

19 februari 2015 09:00

Vanaf vandaag in de winkel en bij abonnees op de mat: KIJK 3/2015. Met op de cover: ‘Micro-vee. Hoe afgerichte bacteriën zorgen voor een revolutie.’

De laatste jaren beseffen we dankzij nieuwe wetenschappelijke inzichten hoe alomtegenwoordig en divers microben zijn, en wat ze allemaal doen en kunnen. En wat nog belangrijker is: we zijn steeds beter in staat ze te laten doen wat wij willen. Net als we dieren wisten om te turnen tot vee, doen we dat nu met microben. Zij zijn het nieuwe vee. Of beter gezegd: micro-vee. Bioloog Jop de Vrieze zet de mogelijkheden van deze kleine helpers op een rijtje in KIJK 3/2015.

Verder onder meer in dit nummer:

KIJK 3/2015 ligt in de winkel tot en met 18 maart en kost 5,25 euro. Het nummer is ook online te bestellen – zonder verzendkosten!