KIJK 7/2012: het kwaad in jezelf

kijkmagazine

2012-05-18 09:00:28

Het kwaad in jezelf

Deze week is KIJK 7/2012 naar de drukker gegaan. Met als coveronderwerp ‘Het kwaad in jezelf’.

Juni is de Maand van het Spannende Boek, en die heeft dit jaar als thema ‘Het kwaad in jezelf’. In het komende nummer van KIJK haken we daarbij aan, uiteraard op wetenschappelijk verantwoorde wijze: psycholoog en wetenschapsjournalist Iris Dijkstra geeft in ons tien pagina’s tellende openingsverhaal antwoord op de vragen waar het kwaad in ons vandaan komt, en waarom er in de een meer kwaad zit dan in de ander. Daarbij passeren zaken als hormonen en genetica de revue, maar ook de omgeving waarin iemand opgroeit en de invloed van gewelddadige games.

KIJK 7/2012 - coverVerder onder meer in KIJK 7/2012:

• Een interview met natuurkundige David Saltzberg, wetenschappelijk adviseur bij de populaire comedyserie The big bang theory.
  • Hoe Napoleon precies tweehonderd jaar geleden zijn tanden stuk beet op Rusland.
  • Wat gebeurt er met je lichaam als je het na overlijden ter beschikking stelt van de wetenschap?

KIJK 7/2012 ligt vanaf vrijdag 1 juni in de winkel. Houd KIJK.nl de komende weken in de gaten voor meer over dit nummer!

Beeld: Jan-Willem Bijl/Shutterstock