KIJK 11/2016 ligt in de winkel!

Naomi Vreeburg

2016-10-20 09:00:12

a-10

En daar is-ie alweer: de nieuwste editie van KIJK. Met op de cover: de A-10 blijft onmisbaar.

Al 25 jaar is de A-10 de reddende engel van Amerikaanse frontsoldaten. Bij het leger heeft hij dan ook veel meer fans dan bij de luchtmacht, die hem ooit met tegenzin kocht. Toch zijn de USAF-generaals opnieuw tot de conclusie gekomen dat deze onverwoestbare ijzervreten voorlopig niet met pensioen kan. Wat is er zo speciaal aan deze ‘vliegende tank’? Lees het antwoord in KIJK 11/2016.

Meer in dit nummer:

• DNA lijkt dé manier om iemand zonder twijfel te identificeren. Tenminste, als er geen mensen waren geweest die meerdere soorten DNA met zich meedroegen.
  • a-10Hij stond al een tijdje op ons verlanglijstje met interviewkandidaten: Philip Zimbardo, de man achter het beruchte Stanford Prison Experiment.
  • Hacking is allesbehalve een recent fenomeen. Zeven oerhackers op een rijtje.
  • De zoektocht naar buitenaardse beschavingen wil nog niet opschieten. Een aantal bizarre strategieën moet daar verandering in brengen.

KIJK 11/2016 ligt in de winkel tot en met 16 november voor 5,95 euro. Je kunt het nummer ook online bestellen – zonder verzendkosten. Lees je het blad liever op je tablet? Dat kan met de apps Tijdschrift.nl en Magzine.nu.

Beeld: U.S. Air Force Photo by Senior Airman Alesia Goosic