App: Dinosauriërs en prehistorisch leven

VB

14 februari 2013 16:00

App Dinosauriërs en prehistorisch leven - banner

De app Dinosauriërs en prehistorisch leven blijkt vooral een verzameling teksten met veel gortdroog jargon.

In KIJK 11/2012 waren we met vijf sterren lyrisch over de iPad-app Evolution van het Natural History Museum. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen toen bleek dat encyclopediegrootheid WinklerPrins en de Engelse e-book-autoriteit Dorling Kindersley de handen ineen sloegen voor een andere evolutie-app (of, zoals de uitgever het noemt: een multi-touch e-book), over dinosauriërs en prehistorisch leven.

Maar… des te groter was de teleurstelling. De ‘ultieme visuele tijdslijn’ blijkt vooral een verzameling teksten met veel gortdroog jargon; jammer, want de vele afbeeldingen zijn wel prachtig. Ook zijn de video’s niet voorzien van geluid, wat bij sommige beelden ronduit onhandig is. Zo kan het best gaaf zijn om te zien hoe paleontologen met kwastjes en hamertjes aan het werk zijn, maar zonder geluid zie je toch vooral eh… nietszeggende kwastjes en hamertjes en heel veel zand. Zonde!

** | iPad | 304 pagina’s | € 8,99