KIJK Live! 6 – de foto’s

kijkmagazine

2014-02-20 11:00:53

KIJK Live! 6 - header

Gisteren was de zesde editie van KIJK Live! Bekijk nu de foto’s!

Al sinds september vorig jaar organiseert KIJK maandelijks een avond, waarbij deskundige sprekers uit de wereld van wetenschap en technologie vertellen over hun vakgebied. Gisteren was de zesde editie, waarbij we de bezoekers (en de bekijkers van de livestream) weer een gevarieerd programma konden voorschotelen: van quantumcomputer tot malariaonderzoek.

Erik de Klein maakte een mooie fotoreportage van de avond. Een selectie.

Jeroen Dagevos

Jeroen Dagevos van Stichting De Noordzee mocht het spitsafbijten met een presentatie over het probleem van plastic dat in zee belandt.

Carlo Beenakker

Natuurkundige Carlo Beenakker (Universiteit Leiden): “De quantumcomputer is een oplossing op zoek naar een probleem.”

Daniel Verlaan

Techjournalist Daniël Verlaan, hier op het podium met KIJK-hoofdredacteur Vivianne Bendermacher, toonde de mogelijkheden van Google Glass.

google-glass-uitproberen

Tijdens de pauze konden bezoekers Daniel Verlaans Google Glass even zelf uitproberen.

paul-aarts

Midden-Oostendeskundige Paul Aarts (Universiteit van Amsterdam) gaf zijn kijk op de toestand in Saoedi-Arabië. De hoofdvraag: waarom zijn er geen opstanden in dit land, terwijl er dezelfde problemen zijn als in de rest van het Midden-Oosten?

else-bijker

Onderzoeker Else Bijker van Radboudmc had een aantal bijzondere gasten meegenomen: een stel malariamuggen. (Gelukkig waren het niet-geïnfecteerde mannetjesmuggen, die niet steken.)

publiek-kijk-live-6

De zaal zat weer goed vol met een geboeid publiek.

De livestream van de avond is op deze pagina nog te bekijken. Binnenkort zullen we de filmpjes van de presentaties los posten op onze site.

Ook eens bij KIJK Live! zijn? Geef je op voor een van de volgende edities:

Beeld: Erik de Klein